niedziela, 1 września 2013

Faszerowana papryka

Miałam problem z niedzielnym obiadem, tym bardziej, że mieliśmy mieć gościa. Przechodząc koło stoiska z warzywami pierwszy raz nie strzelił mnie piorun pomysłu, więc poszłam po mięso, a że wybór był niewielki, to padło na mielone. Postanowiłam wrócić do warzyw i wtedy mój wzrok padł na paprykę. Tak! To dziś! Dziś jest dzień na faszerowaną paprykę:D



Składniki (na 3 osoby):
  • 3 czerwone papryki - najlepiej wybrać kształtne, które będą same stały 
  • 300g mielonego mięsa 
  • 1 cukinia 
  • 200g pieczarek 
  • 1 jajko 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 1 cebula 
  • 4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki śmietany 12%
  • przyprawy: pieprz, sól, bazylia, tymianek, ostra papryka 
  • bułka tarta  

Sposób przyrządzania:
Paprykę umyć, odkroić wierzch, usunąć gniazda nasienne.
Cukinię umyć, obrać (lub nie).
Pieczarki oczyścić.
Wszystko pokroić w drobną kostkę (z wyjątkiem papryki).
Wbić jajko, dodać koncentrat i śmietanę, przyprawić, podsypać bułką tartą. Wymieszać.
Napełnić papryki, przykryć górną częścią.
Piec w 220 st.C. około 40 minut.
Skórka papryki zrobi się czarna, ale nie trzeba się obawiać, bo pod nią będzie mięciutka i soczysta;)

Podałam ją z pieczonymi ziemniaczkami. Pyszności!

3 komentarze:

Wygląda przepysznie:). Na pewno ją zrobię dla mojej rodzinki.

Paprykę bym zjadła, ale za ziemniaczki podziękuję :)

Cos takiego bym zjada...
Wyglada pysznie ;)

Prześlij komentarz